ورود

عضویت



وضعیت کارگاه: کارگاه‌های پیشین
رشته کارگاه: داستان‌نویسی
سال: ۱۳۹۸
شرح کارگاه

«آشنایی با موانع نوشتن - ۱۳۹۸.۰۵.۱۱»

«محمدحسن شهسواری»

۹ اسفندماه - ساعت ۱۲ تا ۱۶

مهلت ثبت‌نام: ۲۵ بهمن‌ماه

بسیارند کسانی که دارای استعداد و پشتکارند اما نمی‌توانند رمان، فیلمنامه و یا نمایشنامه‌ی خود را (به خصوص اگر روند نوشتنش بیش از سه چهار ماه طول بکشد) به پایان برسانند. یا اگر حتی به پایان می‌رسانند به آن عمق و کیفیتی که مد نظرشان بوده نمی‌رسند.

مشکل در این جا نبود تمرکز کافی است. تمرکز از یک سو موجب استمرار در کار می‌شود و از سوی دیگر این امکان را به وجود می‌آورد تا نویسنده در ژرفاهای عمیق‌تری از خلاقیت غور کند.

آن چه به اندازه‌ی خود تمرکز مهم است فهم مقصد آن است. در این کارگاه چهار ساعته ابتدا به مقصد تمرکز از منظر چهار دستگاه فکریِ فلسفی (اصل تذکر افلاطون) عرفانی (عالم هشتم و مقام تجلی)، روانکاوری (ناخودآگاه فردی و جمعی) و نورولوژی (آشتی با نیم‌کره‌ی غیرقالب مغز) آشنا می‌شویم.

سپس با چهار شیوه‌ی زیست متمرکز (زاهدان، سلحشوران، دبیران و عرفا) آشنا می‌شویم و در ادامه برنامه‌ریزی روزانه‌ی هر کدام را برمی‌رسیم و اشاره‌های هرچند کوتاه به ورزش و تغذیه‌‌ی مناسب هم می‌کنیم.

در انتها نیز به مبحث بسیار مهم «پسماند فکری» می‌پردازیم که مهمترین عامل عدم تمرکز است. در همین مسیر با صفات و شرایطی همچون حسادت، عدم اعتماد به نفس، انتخاب همنشین‌های نامناسب، و جدی نگرفتن بخت و اقبال در موفقیت و ... آشنا خواهیم شد که خود از عوامل مهم پسماند فکری هستند.

 

۰۲۱-۸۸۹۳۵۵۸۳
۰۹۹۱-۲۷۸۵۰۲۸

 
دیدگاه شما

دیدگاه‌ها (0)

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاه خود را اضافه کنید.

  1. ارسال دیدگاه‌ بعنوان یک مهمان
    ثبت‌نام یا ورود به حساب کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید