ورود

عضویت



اختتامیه هفتمین همایش‌های مکتب‌تهران برگزار شد

 

با معرفی برترین‌های کارگردانی، بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و گرافیک

مراسم اختتامیه هفتمین همایش‌های مکتب‌تهران با حضور هنرجویان، مربیان و هنرمندان، شنبه گذشته 19 دی ماه درپلاتوی مکتب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «نقره‌ای» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی جلال تهرانی اولین اجرای خود را به صحنه برد.

سمیرا سپهرنیا دبیر همایش توضیحاتی را درباره این همایش ارائه کرد. او گفت: «همایش کارگاه‌های متمرکز مکتب‌تهران از تابستان 94 آغاز شد و درچهار بخش بازیگری زیر نظر سیامک صفری، کارگردانی تحت نظر جلال تهرانی، نمایشنامه‌نویسی زیر نظر محمد چرمشیر و گرافیک تحت نظر مازیار تهرانی برگزار شد. در کنار این بخش‌ها، کارگاه پیوسته‌ای با حضور دکتر علی رفیعی، دکتر حمیدرضا اردلان، جواد طوسی و سعید عقیقی هم تشکیل شد و در نتیجه این همایش، پروژه‌های اجرایی «سیاه یا سفید؟»، «رستوران بین راهی»، «مرگ پوست می‌اندازد» و «بودن یا نبودن» شکل گرفتند. حاصل کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی نیز اثر «شب سگ» به نویسندگی نسیم عرفانی بود.»

سپهرنیا همچنین افزود: «اتفاقی که برای نخستین‌بار در این همایش رخ داد، این بود که سه نفر حاضر در کارگاه بازیگری پروژه‌ای را تحت عنوان «تکنیک اثر: خون» تولید کردند که در پایان این مراسم اجرا می‌شود.»

پس از توضیحات دبیر همایش، برگزیدگان هفتمین همایش‌های مکتب تهران، معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

مازیار تهرانی جایزه بخش گرافیک، را به هستی آریانی برای طراحی پوستر «مرگ پوست می اندازد» اهدا کرد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی هم نسیم عرفانی نویسنده نمایشنامه «شب سگ»، جایزه خود را از محمد میرعلی اکبری گرفت و جایزه کارگردانی توسط حبیب الله دانش به محسن موسوی برای کارگردانیذ «مرگ پوست می‌اندازد»اهدا شد.

احمد ساعتچیان هم جایزه بازیگری این همایش‌ها را به سلمان ایزدیار برای بازی درنمایش «مرگ پوست می‌اندازد» اهدا کرد.

پس از معرفی برگزیدگان، پایان بخش این مراسم اجرای «تکنیک اثر: خون» به کارگردانی مریم ملک و با بازی علی‌تبا، الهام صدفی‌نژاد و مریم ملک در سالن مکتب‌تهران بود. این تئاتر قرار است در قالب رپرتوار مکتب‌تهران، زمستان 1394 اجرا شود.