ورود

عضویت



انتشار فهرست نویسندگانی که در جایزه چهل داوری می‌شوند

فهرست اسامی نویسندگانی که قرار است آثارشان در اولین دوره جایزه ادبی چهل مورد بررسی قرار بگیرد، توسط مکتب تهران منتشر شد.

فهرست اسامی نویسندگانی که قرار است آثارشان در اولین دوره جایزه ادبی چهل مورد بررسی قرار بگیرد، منتشر شد.

مکتب معاصر تهران بناست هرساله جایزه ادبی چهل را برگزار کند و بر این اساس امیدهای ادبیات داستانی ایران را معرفی کند. این جایزه آثار داستان‌نویسان ۳۵ تا ۴۰ سالی را که حداقل سه کتاب منتشر کرده‌اند داوری می‌کند. هیئت اجرایی نخستین دوره جایزه ادبی چهل پس از بررسی‌هایی که انجام داده است نویسندگانی را که متولد سال‌های ۵۴ تا ۵۹ بوده‌اند و با معیارهای جشنواره همخوانی داشته‌اند، رصد کرده و برای داوری به داوران این دوره از جایزه معرفی خواهد کرد.

در نخستین دوره از جایزه ادبی چهل، آرش آذرپناه، پیمان اسماعیلی، حامد اسماعیلیون، علی چنگیزی، حامد حبیبی، مریم حسینیان، فرزام شیرزادی، محمد طلوعی، اولدوز طوفانی، منصور علیمرادی، مرتضی کربلایی‌لو، شاهرخ گیوا، جواد ماه‌زاده، شیوا مقانلو، بهاءالدین مرشدی، مهدی یزدانی‌خرم، فرشته نوبخت و شهریار وقفی‌پور در فهرست مورد نظر حضور دارند.

این فهرست نهایی نیست، بنابرین دبیرخانه این جایزه از نویسندگان یا ناشرین درخواست می‌کند که نام نویسندگان بین ۳۵ تا ۴۰ سالی که در این فهرست حضور ندارند و شرایط حضور در جایزه را دارند تا ۱۰ فروردین ۹۵ به دبیرخانه این جایزه معرفی کنند.

از میان فهرست داستان‌نویسان منتشر شده، بهاءالدین مرشدی به دلیل همکاری با جایزه ادبی چهل از گردونه داوری خارج شده است.

سمیرا سپهرنیا دبیر اجرایی این دوره از جایزه را بر عهده دارد و علی خدایی مشاور معتمد نخستین دوره جایزه ادبی چهل است. بلقیس سلیمانی، ناهید طباطبایی، فرشته احمدی، محمدحسن شهسواری و محمد حسینی نیز هیئت امنای داوری این جایزه را بر عهده دارند.

دبیرخانه‌ این جایزه، مستقر در محل مکتب تهران به آدرس تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان آبان جنوبی، کوچه‌ کیوان، پلاک هشت واقع شده است. اساسنامه و فراخوان جایزه چهل در سایت maktabetehran.com برای عموم قابل دسترسی است.